Aktuális hírek

Hajrában a szentlászlói “Diáktanya” rekonstrukciója!

Kedves Látogatónk!

Bizonyára észre vetted(vette),hogy jó ideje hallgatunk. Nos, ennek az oka roppant egyszerű; váratlan jött kényszerhelyzet miatt az elmúlt év nyarán hozzá kezdtünk a”ház” teljes rekonstrukciójához. A több,mint egy év alatt egy maroknyi csapat(a tagság egy része és barátaim) iszonyatosan sokat  dolgozott, hogy a véghajrához eljussunk. Természetesen voltak olyan támogatóink is, akik építőanyaggal, illetve pénzbeli támogatással segítették munkánkat. Az eredmény jól látható; az épület belső része teljesen átalakult; az augusztus közepi (hosszú hétvégés) találkozónkon már az újba “csöppenek” diákjaink.

Hamarosan összefoglalóval jelentkezünk, addig is néhány kép – “diákanya”belűről címmel.

Vízi tábor 2015 Sarud

Bakancsos tábor 2015 Mátra

Tavaszi túrahétvége

Sítábor a Síparkban 2015

ÖKO -TÁBOR MÁTRASZENTLÁSZLÓ

2014.06.23-06.28

A tábort egy szülői értekezlettel kezdtük június 20-án reggel. Egy pár aggódó kérdés után nagy elánnal indultak haza és készülődtek a következő hétre, szülők és gyerekek egyaránt.

Hétfőn a megérkezés után elhelyezkedtünk, ágyneműt húztunk, majd ebéd után egy rövid túrát tettünk a Vöröskő-kilátóhoz és Mátraszentistvánt érintve visszaértünk a táborba. Este nyitó tábortűz volt, ahol tábori énekeket és mindenki által ismert dalokat énekeltünk.

A kedd délelőtt számháborúval és kreatív foglalkozással telt, majd a finom ebéd után egy rövid, de meredek túrával Piszkés-tetőre indultunk, ahol előzetes bejelentkezés után körbevezettek az obszervatóriumban bennünket. Útközben a szemfülesebbek erdei szamócából csemegézhettek. Hazafelé a Bőgős-rét –Szentistván tanösvényen értünk vissza a táborba. Este sötétedés után egy bátorságpróba következett, amit mindenki sikeresen teljesített. Ekkor szerencsénk volt látni szentjánosbogarakat, amint világítva cikáztak az éjszakában, mindenki nagy örömére.

Szerdán délelőtt számháborúztunk a hegyoldalban, majd ebéd után Gyöngyösre látogattunk le a Mátra Múzeumba, ezután kis vonattal Mátrafüredig utaztunk, majd Kékestető kilátó következett. Este még séta, kövek gyűjtése, számháború, majd logikai játékokkal töltöttük el az időt.

Csütörtökön a Malomárok-völgybe indult a túra, Hutahelyen egy rövid ismertetőt hallgathattak a hely történetéről, majd egy jellegzetes sziklánál fényképezkedtünk is. Hazafelé a Mátraszentimre, Mátraszentlászló útvonalon érkeztünk a táborba.

Minden túra és séta során gombákat, bogarakat, tollakat, a tanösvényeken megismert növényeket fedezhettek fel. Mivel a természet 2-3 hetes késésben van a mi környékünkhöz képest, láthattuk szedret virágozni, a kertekben a tavaszi virágokat nyílni, a bodzát a hársfát illatozni. Egyik reggel fantasztikus élményben volt részünk: a tábor a felhőtakaró fölött, alattunk minden ködös, a felhők hihetetlen tempóban vonultak.

Pénteken a természetbúvárkodásé volt a nap. Metszeteket nézhettünk meg mikroszkópon, a Csörgő-patak vizéből vett mintát is megvizsgálhatták, ismerkedtek a mikroszkóppal is. Különleges formájú köveket minden túra alatt gyűjtöttek, amelyeket egy érdekes kísérlettel vizsgáltak meg. A hetet egy vetélkedővel zártuk, amely a hét eseményeit, helyszíneit, ismereteit foglalta magába. Esti vacsoránkhoz szerencsénk volt gyűjteni kakukkfüvet, amit szívesen kóstoltak meg. A délutáni időben egy kis térképismeret, tájolók bemutatása is volt. Az érdeklődők ki is próbálhatták a komolyabb eszközöket is.

Szombat délelőtt még egy utolsót szám háborúztak, majd pakolás és rendrakás után a déli órákban fájó szívvel ,de elhagytuk a tábort.

Tartalmas, jó hangulatú hetet tölthettünk a Wesselényi Szabadidős Egyesület táborában!

Külön köszönet az élvezetes túrákért a táborvezetőnek és a finom és bő étkekért a készítőinek!

Sarud,2014.06.30.      Pásztor Endréné, Vass Zoltánné, Molnárné       Vas Éva kísérő nevelők.

Túra hétvége a Mátrában

Sikeres indítás a tavaszi szünet előtt!

bevonulás

A szezonnyitó túránkat április 17-19-ig bonyolítottuk le a Mátrában. “Főhadiszállásunk” “második(közös)otthonunkban”, a mátraszentlászlói  DIÁKTANYÁN volt.

Csodálatos, igazi tavasz fogadott bennünket a háromnapos túránkon. Eső mentes, kellemes, ideális túrázó  időben, két kisebb és egy jó nagy túrát tettünk.  Gyönyörködhettünk a nyíló természetben, a csodálatos tavaszi Mátrában. Az érdeklődés óriási volt. Minden talpalatnyi hely ki volt használva a házban. Mindannyian nagyszerű élménnyel gazdagodtunk.